Categorieën
Analytics Marketing

Zo bepaal je de echte waarde van elk marketingkanaal.

Veel E-commerce ondernemers bepalen de kwaliteit van hun marketingkanalen aan de hand van conversies.

Standaard in Google Analytics worden de credits van een conversie toegekend aan het laatste kanaal waar de sessie tot stand kwam.

Nieuwe klanten hebben gemiddeld vier website bezoeken nodig voordat ze overgaan tot aankoop.

Is het daarom wel verstandig om te bepalen of je doorgaat met een bepaald kanaal, als je alleen de focus legt op conversie?

Hier komt Enhanced Analytics goed van pas. Met het ‘Assisted Conversions’ overzicht kan je zien welke kanalen bij hebben gedragen aan conversies.

Assisted conversions overzicht
Assisted Conversions tab in Google Analytics

Dit geeft dus zicht op de echte waarde van je multichannel strategie.

Zo kom je bijvoorbeeld tot de conclusie dat Facebook voor de acquisition zorgt, maar Google Ads de aankoop binnensleept.

Categorieën
Facebook Ads Marketing Social Media

Facebook campaign per ongeluk verwijderd

Het is de angst van veel Facebook marketeers: het per ongeluk verwijderen van de best lopende campaign.

Ik heb horrorverhalen gehoord van mede-marketeers die bij elk bedrijfsfeest weer naar boven komen.

Nu kwam ik er achter dat je ook kan filteren op verwijderde campaigns.

Als je deze vervolgens dupliceert, Facebook Business Manager een hard refresh geeft, heb je de campaign weer terug!

Categorieën
Marketing Social Media

Kracht van influencers extra versterken

Werk je met influencers?

Gebruik dan de ‘paid partnership’ optie op Instagram.

Dit geeft de mogelijkheid om de post als advertentie te gebruiken in Facebook Business Manager.

Waarom dit interessant is?

Met een relatief klein budget kan je het bereik een enorme boost geven.

Ik gebruik deze strategie voornamelijk mid-funnel, om top of mind te blijven bij potentiële klanten die interesse hebben getoond in het product of dienst.

Categorieën
Marketing Neuromarketing

Psychologische prijzen

De ideale verkoopprijs bestaat

Gaat jouw voorkeur uit naar een prijsbepaling van bijvoorbeeld €49,95, of kies je liever voor een rond bedrag als €50,00? Al is het maar een verschil van €0,05 cent, dit verschil activeert een ander gedeelte in het brein van je klant. Dit klinkt misschien erg interessant, maar hoe kunnen psychologische prijzen in mijn voordeel werken?